پولیش خودرو زبر Heavy Cut Corrector
پولیش خودرو زبر یا پولیش لایه بردار تولید شده توسط شرکت MAFRA ایتالیاست. پولیش ماشین مفرا با قدرت لایه برداری بالا و درجه سختی زبر به عنوان پولیش بدنه مرحله یک در صنعت دیتیلینگ خودرو شناخته شده و با نام تجاری Corrector3.0 در حجم 1000 میلی لیتر در بازار ارائه میشود. این نوع پولیش ماشین به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات دیتیلینگ برای از بین بردن خط و خشهای عمیق بدنه خودرو به کار می رود؛ از خصوصیات این پولیش زبر خودرو میتوان به عدم ایجاد گرده در هنگام کار، براقیت بیشتر و نیز راحتی و سهولت حین پولیش خودرو و دستمال کشی ساده اشاره کرد. در تولید پولیش خودرو زبر از تکنولوژی میکرو ذرات سمباده ای استفاده شده است؛ قابلیت لایه برداری این پولیش ماشین با درجه زبری سمباده P1500 برای از بین بردن خط و خش بوده و کاربرد آن در استفاده برای رنگ های فابریک، رنگهای OEM ، متالیک و دوباره رنگ شده است.
مواد به کار رفته در تولید پولیش زبر بدنه، کاملا بی بو هستند؛ همچنین از این نوع پولیش خودرو می توان برای دستگاه پولیش اوربیتال و دستگاه پولیش روتاری استفاده کرد. پایه ساختاری این پولیش ماشین آب بوده و برای ایجاد نتیجه مطلوب از پد زبر پولیش خودرو یا پد پولیش نیمه زبر و ترجیحا پدهای برند مفرا توصیه می شود. برای لایه برداری بیشتر امکان استفاده از پولیش زبر مفرا با پد پوست بره یا پد پشمی وجود دارد؛ اما توصیه می شود که قبل از استفاده از پولیش خودرو زبر، ضخامت رنگ با دستگاه ضخامت سنج بررسی شود و افراد آموزش دیده برای لایه برداری بدنه اقدام کنند. چرا که در غیر اینصورت امکان از بین رفتن لایه رنگ، نمایان شدن آستر و آسیب جدی به رنگ بدنه خودرو وجود دارد.
در ترکیبات این پولیش زبر، به هیچ عنوان از مواد و ترکیبات سیلیکونی یا به اصطلاح پُر کننده استفاده نشده است؛ خوب است بدانید در صورت استفاده از مواد پر کننده در تولید پولیش خودرو، خط و خشها از بین نمی روند، بلکه پر می شوند. این مساله باعث می شود که در نتیجه کار نهایی، انحراف ایجاد شود. در واقع در صورت استفاده از رنگ دانه یا پر کننده ها در ترکیب پولیش خودرو، بعد از یک یا دو مرتبه شست و شوی بدنه ماشین، تمامی خط و خش ها برگشته و اثرات پولیش خودرو به کلی از بین می رود. از سوی دیگر استفاده از رنگ دانه در تولید خمیر پولیش ماشین باعث تغییر حالت خط و خشهای روی رنگ بدنه خودرو و همرنگ شدن فضای داخلی این خط و خش ها با بدنه خودرو خواهد شد.
به طور کلی پولیش ماشین مناسب و قابل استفاده، پولیشی است که در حین کار به اطراف سطح کار پاشیده نشود و قابل کنترل باشد؛ این یعنی مواد لایه بردار در نقاط مورد نظر پولیشکار متمرکز باشد و خمیر پولیش ماشین قدرت لایه برداری بالایی داشته باشد. از ویژگیهای یک پولیش خودروی مناسب در دیتیلینگ، می توان به نتیجه نهایی بعد از پاک کردن پولیش بدنه اشاره کرد. این را هم بدانید که هر چقدر انحراف در لایه برداری از بدنه کمتر و نتیجه مشاهده شده به واقعیت نزدیکتر باشد، نشان دهنده این است که پولیش خودرو به صورت حرفه ای تر و با مواد با کیفیت انجام شده است. استفاده از پولیش خودروی زبر هم برای سطوح سخت و هم نرم امکان پذیر بوده و همچنین ذرات به جای مانده پولیش لایه بردار، بعد از پولیشکاری به راحتی از روی بدنه تمیز می شود.
در بسیاری از موارد، بدنه خودرو نیاز به بررسی و تشخیص میزان خط و خش دارد. در دیتیلینگ خودرو کارشناسان باید بسته به میزان خط و خش و همچنین نوع رنگ خودرو، ابتدا مواد پولیش زبر، سپس پد پولیش ماشین و در نهایت نوع دستگاه مناسب را انتخاب کنند. برای تکمیل عملیات پولیشکاری، بعد از پوليش زبر (همان پولیش لایه بردار) که سعی در از بین بردن خط و خشهای عمیق دارد، موارد دیگری همچون پولیش نرم و حتی پولیش نهایی مرحله دو مفرا بنام Illumina نیز قابل استفاده است. بعد از حذف خط و خش عمیق و استفاده از پولیش زبر، برای پرداخت بدنه خودرو از این محصول استفاده می شود. توضیحات تخصصی پولیش نرم را با کلیک روی نام تجاری آن مشاهده کنید.
توصیه دیگر برای اتمام کار پولیش ماشین، استفاده از واکس نهایی مرحله سه مفرا به نام Splendida است. در این مرحله از دیتیلینگ خودرو، سطح کار پرداخت شده تا آماده تحویل به مشتری شود. استفاده از پد پولیش مناسب در تمامی این مراحل لازم بوده و بسته به تجربه کاربر (پولیشکار)، نوع رنگ و میزان خط و خش انتخاب می شود.
دستورالعمل استفاده از پولیش خودرو زبر مفرا: مقدار بسیار کمی از مواد پولیش را به صورت نقطه ای روی پد مناسب بریزید. برای استفاده از دستگاه پولیشر روتاری، در شروع با سرعت 600 الی 900 دور در دقیقه دوران را آغاز کرده و تا 1500 الی 1800 دور در دقیقه افزایش دهید. دقت کنید که هنگام کار فشار کمی روی دستگاه اعمال شود و کار در نهایت با دور 600 الی 900 در دقیقه به پایان برسد. در صورت استفاده از پولیش زبر مفرا همراه با دستگاه پولیش اوربیتال، کار با سرعت 1 الی 2 روی سطحی با ابعاد 40 در 40 سانتی متر مربع آغاز شود و به تدریج به حداکثر سرعت رسیده و برای اتمام کار نیز مجدد به سرعت 1 الی 2 بازگردانده شود.
در صورت اتمام پولیش کاری با پولیش خودرو زبر و اطمینان از تاثیر لایه برداری، (درصورت نیاز به مرحله دوم پولیشکاری، با پولیش نرم یا واکس پولیش خودرو مرحله نهایی)، توصیه می شود بدنه بدون واکس خودرو را با شامپو به طور کامل شست و شو دهید تا تمامی ذرات به جا مانده از فرآیند پولیشکاری تمیز شود. چرا که در صورت به جای ماندن ذرات روی بدنه و استفاده مجدد از پولیشی دیگر، امکان ایجاد خط و خش مجدد روی بدنه وجود دارد. رعایت این مورد چه برای پرداخت و پولیش بدنه و چه در صورت زیرسازی برای اجرای سرامیک بدنه بسیار اهمیت دارد.
برای دیدن مشخصات فنی روی نام محصولات کلیک کنید.