بسته
(0) موارد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
همه دسته‌ها
    فیلترها
    اولویت‌ها
    جستجو

    معرفی دستگاه پولش اوربیتال و روتاری در دیتیلینگ خورو

    معرفی دستگاه پولش اوربیتال و روتاری در دیتیلینگ خورو

    در صنعت دیتیلینگ خودرو یکی از مهمترین مراحل، پرداخت بدنه خودرو و ایجاد سطحی بدون خط و خش و عاری از ذرات محیطی می باشد. رنگ بدنه خودرو از لایه هایی تشکیل شده است که بسته به نوع خودرو ، کیفیت نوع رنگ بدنه و روش رنگ آمیزی بدنه در کمپانی های تولید کننده خودرو متفاوت می باشد.

    برای ایجاد سطحی صاف و عاری از خط و خش، دیتیلینگ کارها در ابتدای امر باید نسبت به انتخاب نوع پولیش و میزان قدرت لایه برداری پولیش دقت نمایند، سپس نوع پد پولیش و میزان لایه برداری حاصل از ترکیب پولیش و پد بسیار اهمیت دارد. چنانچه این انتخاب نسبت به نوع رنگ، ضخامت آن و میزان خط و خش درست انتخاب شود آسیب احتمالی به بدنه خودرو به حداقل میرسد.

    در مرحله نهایی این انتخاب دستگاه پولیش و نوع استفاده آن نیز اهمیت بسیار دارد. در این متن با دو نوع دستگاه پولیش متداول آشنا می شوید و تفاوت در عملکرد آنها به اختصار توضیح داده می شود.

    دستگاه پولیش روتاری یا چرخشی:

    دستگاه پولیشر روتاری یکی از متداول ترین و ابتدایی ترین موارد مورد نیاز دیتیلینگ خودرو به منظور پولیشکاری می باشد. این دستگاه در سایزهای متنوع و قدرت متفاوت برای نقاطی از بدنه خودرو و حتی داخل خودرو نیز ارایه می گردد. از خصوصیات فنی دستگاه روتاری چرخش صفحه نگهدارنده پد پولیش بصورت دایره و در محور X بوده و برای لایه برداری بسیار مناسب است.

    با توجه به قدرت این دستگاه کاربران باید مراقب میزان لایه برداری از روی بدنه بوده و از پولیش و پد مناسب استفاده نمایند. در مراحل ابتدای آموزش دیتیلینگ استفاده از این دستگاه توصیه نمی شود. با توجه به حرکت چرخشی و قابلیت تغییر دور در دقیقه میزان چرخش، لایه برداری متفاوت بوده و تولید حرارت روی بدنه خودرو بسیار می باشد. لذا زمان بندی برای کاهش این حرارت و استفاده از پد مناسب بسیار اهمیت دارد. تصویر بالا نشان دهنده نوع چرخش در دستگاه پولیش روتاری می باشد.

     

    دستگاه پولیش اوربیتال و یا دورانی:

    دستگاه پولیشر اوربیتال یا به اصطلاح دورانی، از اقلام تخصصی در دیتیلینگ برای لایه برداری مختصر و نهایی کردن پولیشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف دستگاه پولیش روتاری حرکت این پولیشر بصورت دایره در یک مرکز نمی باشد و بصورتی طراحی شده است که مکرر حول یک محور نمی چرخد. این امر باعث عدم ایجاد هلوگرام روی بدنه می شود و قدرت لایه برداری کاهش می یابد.

    سیستم پولیشر اوربیتال برای آغاز کار دیتیلینگ بسیار کم ریسک بوده و امکان آسیب رساندن به رنگ را نسبت به سیستم روتاری کاهش می دهد. اصولا برای اعمال پولیش نرم و یا حتی واکس بدنه و از بین بردن هلوگرام دستگاه بسیار مناسبی می باشد. کار با این دستگاه در سایزها مختلف برای نقاط متفاوت بدنه در سایزهای 7 ،12 و 17 انجام می شود که بیانگر قطر صفحه نگهدارنده پد به میلی متر می باشد. عدد مهم دیگری که در این دستگاه اعلام می شود قطر نهایی دوران که بصورت نرمال 12، 15 و 21 میلی متر خواهد بود.

    اصولا در تمامی دستگاه ها سرعت دوران قابل تنظیم می باشد تا کاربر بتواند نسبت به کنترل لایه برداری تسلط بیشتر داشته باشد. لازم بذکر است کلیه اطلاعات اولیه ارایه شده برای آشنایی با دو سیستم روتاری و اوربیتال بوده و در دوره های آموزشی اطلاعات تکمیلی و کار با دستگاه باعث انتخاب صحیح کاربر در نوع پولیش و پد خواهد شد.

    نظرات
    17/02/1399 02:17 ب.ظ
    بسیار عالی🙏
    17/02/1399 03:36 ب.ظ
    هر دو دستگاه اوربیتال و روتاری برای دیتیلینگ حرفه ای نیازه تا هم به دستگاه فشار نیاد هم کاربر راحت باشه
    17/02/1399 07:22 ب.ظ
    دستگاه پولیش اوربیتال مفرا یه دستگاه پولیش حرفه ای، سبک هست. در کل دستگاههای پولیش مفرا هم دستگاه پولیش روتاری و هم دستگاه پولیشر اوربیتال دارای طراحی مناسب برای انجام حرفه ای پولیش بدنه خودرو هستند.
    18/02/1399 06:25 ب.ظ
    یعنی با توجه به موارد گفته شده پولیش بدنه با استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال ایمن تر و راحت تر هست نسبت به دستگاه پولیشر روتاری
    نظر