بسته
(0) موارد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
همه دسته‌ها
    فیلترها
    اولویت‌ها
    جستجو

    عوامل مات شدن چراغ چیست و برای رفع ماتی چراغ چه باید کرد؟

    یکی از مواردی که در دیتیلینگ خودرو اهمیت دارد و باعث بهتر شدن چهره خودرو می شود رفع ماتی چراغ جلو و عقب می باشد. مات یا زرد شدن چراغ‌های خودرو یکی از شایع‌ترین مشکلات در میان خودروها است که پس از گذشت زمان و تاثیر عوامل جوی رخ می‌دهد.

    مات شده چراغ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام به تفکیک نام برده می شود، رسیدگی نکردن به نظافت چراغ‌ها و شسته نشدن مداوم آنها باعث آسیب به شفافیت و کدر شدن سطح چراغ می شود، تابش طولانی مدت نور خورشید و اشعه مضر خورشید که در چراغ‌های عقب نیز موجب رنگ پریدگی می‌شود، استفاده از لامپ ‌هایی با روشنایی غیر استانداردماننده زنون با وات بالا و لامپهایی که تولید حرارت غیر استاندارد در کاسه چراغ می نمایند، بی کیفیت بودن جنس به کار رفته در چراغ و همچنین شستشوی چراغ‌ها هنگامی که هنوز گرم هستند از عوامل زرد یا کدر شدن آن‌ها می باشند.

    چه راه هایی برای رفع ماتی چراغ و کدر بودن چراغ وجود دارد؟ برای از بین بردن زردی و کدری می‌توان به مراکز معتبر دیتیلینگ خودرو مراجعه کرده و این مشکل را رفع کنید و یا با تهیه وسایل مورد نیاز می‌توانید خودتان نیز این کار را در منزل انجام دهید. بیشتر دیتیلینگ کاران برای رفع اصولی ماتی چراغ از پولیش چراغ که برای لایه برداری مختصر از روی آن تولید شده استفاده می نمایند و همچنین مجموعه کیت پولیش چراغ نیز که شامل دستگاه پولیش بادی سایز 7 و بهمراه سمباده در زبری متفاوت و پد و پولیش چراغ نیز می باشد گزینه خوبی برای دیتیلینگ چراغ خودرو می باشد.

    در صورتی که مایل به رفع ماتی چراق با استفاده از کیت دستی هستید، باید ابتدا سطح چراغ را با شامپو بدون واکس و آب شستشوی دهید و با دستمال تمیز آن را کاملا خشک نمایید. سپس با استفاده از سمباده زبر داخل کیت، لایه برداری از سطح چراغ را انجام داده و با تعویض سمباده زبر به متوسط و در نهایت سمباده نرم از رفع زردی و خط و خش ریز روی چراغ اطمینان حاصل نمایید.

    درستورالعمل استفاده از سمباده بشرح زیر می باشد:

    اگر ماتی و زردی چراغ زیاد بود ابتدا با سمباده زبر 600 شروع به سنباده زدن نمایید، توجه داشته باشید که طلق چراغ خیلی حساس بوده و اگر از سنباده های زبرتر استفاده کنید ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در ادامه کار، بعد از سنباده زبر 600 به سراغ سنباده متوسط1000 بروید و با آن هاله های سنباده زبر را بگیرید و سطح کار را از ترکهای ریزتر تمیز کنید. از سنباده نرم 2000 استفاده کنید تا هاله و خط و خش های خیلی ریز را برطرف کنید و احیانا زردی بجای مانده را کاملا از بین ببرید و در مرحله آخر سطح چراغ را با سنباده خیلی نرم 4000 سنباده بزنید و سطح چراغ را یکدست کنید.

    بعد از این مرحله مجدد سطح کار را با آب و شامپو شستشوی داده و سپس با پولیش چراغ و پد مخصوص به شفاف نمودن سطح و از بین بردن ماتی مانده روی سطح اقدام نمایید. استفاده از دستگاه سمباده بادی در این مرحله لازم نیست ولی توصیعه می شود. برای ایجاد براقیت بیشتر استفاده از براق کننده چراغ و لایه محافظ سرامیک چراغ نیز به بالا بردن کیفیت کار کمک شایانی می نماید.

    در برخی موارد روش سنتی و نادرست احیا چراغ توسط افراد اجرا می شود که به سلامتی چراغ آسیب می رساند.بعضی افراد با استفاده از خمیردندان و یا سرکه سفید نسبت به رفع کدری و زردی چراغ اقدام نموده که این کار دوام بالایی نداشته و بعد از چند روز یا چند هفته دوباره ماتی و زردی چراغ بر میگردد.

    در نهایت، مراجعه به مراکز و نفرات آموزش دیده دیتیلینگ خودرو توصیعه می شود تا از اشتباهات فردی احتمالی و آسیب رساندن به سطح چراغ جلوگیری شود.

    گردآورنده: آقای علی مهربان

    ویراستار: آقای علی گردمرد

     

    نظرات
    25/01/1400 12:09 ب.ظ
    1
    نظر