بسته
(0) موارد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
همه دسته‌ها
    فیلترها
    اولویت‌ها
    جستجو

    دیتیلینگ خودرو چیست؟ مراحل دیتیلینگ خودرو

    دیتیلینگ خودرو چیست؟ مراحل دیتیلینگ خودرو

    دیتیلینگ خودرو چیست؟ مراحل دیتیلینگ خودرو بهمراه فیلم برای نشان دادن چگونگی روش اجرا با محصولات لابوکاسمتیکا ایتالیا

    قطعا خودرو شما در شرایط محیطی و آلودگی های شهری آسیب هایی دیده است. طی گذشت زمان و با مصرف خودرو استهلاک بدنه، داخل و موتور آن باعث کاهش کیفیت اولیه میشود. رسیدگی به ماشین علاوه بر سرگرمی و علاقه شخصی می تواند باعث حفظ سرمایه و آرامش بیشتر در رانندگی شود. هر قدر ارزش ریالی و معنوی خودروی شما بیشتر باشد، توجه روی نگهداری بیشتر و با اهمیت تر میشود.

    به کلیه اقداماتی که برای نگهداری و نظافت خودرو و همچنین برگشت خودرو به روز اول را موجب خواهد شد دیتیلینگ خودرو گفته میشود. در این متن با معرفی کاملی از مراحل دیتیلینگ و دسته بندی آن عمدتا به سه گروه کار اصلی به تفکیک بررسی مراحل را انجام داده و لینک تصویری این مراحل را معرفی می نماییم.

    اولین مرحله دیتیلینگ خودرو شستشوی و رسوب زدایی بدنه و رفع آلودگیهای مانده روی بدنه خودرو می باشد. در این مرحله مهم نیست خودرو جدید باشد یا قدیمی، کلاسیک، مدرن و یا سوپر اسپرت باشد. نکته مهم این است که شما بدانید برای مشتری ارزش دارد و در پایان کار دیتیلینگ جلوه متفاوتی از خودرو ارایه میشود.

    در مرحله شستشوی بدنه سعی به از بین بردن آلودگیهای محیطی و شهری می نماییم. مرحله شستشوی را به 3 قسمت تفکیک کرده، شستشوی اولیه، شستشوی کامل و اصلی بدنه با دو دستمال مجزا و نهایتا خشک کردن سطح خودرو می باشد. در دیتیلینگ مرحله شستشوی آماده سازی بدنه خودرو برای مراحل بعدی بوده و پایه ای مناسب برای یک کار حرفه ای و سرعت بخشیدن به مراحل بعدی می باشد.

    از بین بردن ذرات اکسید روی بدنه و رنگ خودرو با مواد مخصوص بنام P-Ray می تواند سطح صافی را ایجاد نماید، از بین بردن این ذرات با شامپو امکان پذیر نمی باشد. رسوب زدایی با مواد مخصوص P-Ray باعث ایجاد رنگ بنفشی می شود که نشان دهنده واکنش شیمیایی برای از بین بردن اکسیدهای فلزی روی رینگ و بدنه می باشد. توجه به جزییات شستشوی در دیتیلینگ اولین و واجب ترین نکته می باشد.

    در شستشوی اولیه از شامپو فوم ساده بدون واکس و قوی اسنفاده می شود. در این مرحله نیاز به استفاده از دستکش و ابر مخصوص شستشوی نمی باشد و تنها با فشار آب کثیفی اولیه از روی بدنه شسته می شود. سپس از شامپو اصلی بهمراه دستکش مخصوص برای شستشوی استفاده شود و از دو دستکش برای شستشوی نقاط اصلی و نقاط پر گرد و خاک مانند زیر رکاب و سپر خودرو استفاده نمایید تا باعث ایجاد خط و خش مازاد روی بدنه نشود. و در مرحله آخر شستن بخشهای استیل و کروم، شیشه های خودرو به جزییات و احیانا سقف نمدی آن می باشد.

    آخرین مرحله خشک نمودن بدنه با دستمال میکروفایبر جاذب آب می باشد. دستمال جاذب آب از الیاف نرم بافته شده که از ایجاد خط و خش روی بدنه در زمان خشک کردن جلوگیری می کند. برای تکمیل شدن کار، کلی بار و کلی کردن بدنه با مواد روان کننده برای ایجاد زیر سازی مناسب لازم می باشد. کلی بار با جذب ذرات ریز سطحی نرم را ایجاد می نماید و باعث باز شدن رنگ خودرو میشود.

    برای آشنایی بیشتر با این مرحله، روی لینک فیلم مرحله اول دیتیلینگ خودرو مربوط به شستشوی و رسوب زدایی بدنه از آلودگیهای محیطی و شهری است، کلیک نمایید.

    پس از مرحله اول که شامل شستشوی و تمیز کردن بدنه خودرو از رسوب های شهری می باشد، در صورت بررسی با دقت بدنه هنوز به سطحی ایده آل نرسیده ایم، ولی قبل از انجام کار نهایی بدنه دیتیلینگ داخل خودرو و موتور را در اولویت قرار میدهیم.

    مرحله دوم دیتیلینگ مربوط به نظافت داخل خودرو و موتور ماشین میشود که با توجه به استقرار راننده یکی در کابین از مراحل مهم دیتیلینگ خودرو می باشد. دما و نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ تریم داخلی خودرو می شود و همچنین رنگ پریدگی قطعات فایبرگلاس نیز بسیار مهم است. جرم گیری چرم صندلی و نرم و تغذیه کردن چرم از نکات مهم در این مرحله می باشد، نظافت موکت های داخل اولین مرحله این پروسه می باشد. برای نظافت داخل از جارو برقی، بخار شوی و مواد جرم گیر داخل خودرو استفاده میشود. توجه به جزییات همچنان از مهمترین نکات می باشد.

    استفاده از برس های دیتیلینگ و مواد مناسب برای شستشوی پدال ها و داخل درب خودرو اهمیت فراوانی دارد و باعث جرم گیری تمامی نقاط و از بین رفتن جرم های کهنه و مانده می شود. پس از این شستشوی صندلی، داشبورد و روی درب با مواد شستشوی چرم یا پارچه مناسب با برس دیتیلینگ در اولویت بوده، غربیلک فرمان و دسته دنده در این مرحله فراموش نشود. و در نهایت تغذیه کننده چرم و مواد تثبیت کننده که عاری از ترکیبات سیلیکونی و روغنی باشد نیز جلوه اولیه را ایجاد می نماید و از نکات بسیار مهم این بخش از دیتیلینگ می باشد.

    در مرحله بعدی به سراغ موتور ماشین و داخل کاپوت میرویم و با توجه به روغنی بودن و حساس بودن قطعات و همچنین کهنه بودن برخی از اتصالات، شستشوی موتور نیاز به مواد مخصوص، برس دیتیلینگ و دستگاه بخار شوی دارد. در این بخش استفاده از فشار آب و واترجت توصیه نمی شود. مجددا یادآوری میشود توجه به جزییات در این مرحله نیز اهمیت فراوانی دارد.

    برای آشنایی بیشتر با روش اجرا روی لینک فیلم مرحله دوم دیتیلینگ خودرو مربوط به نظافت داخل خودرو و موتور خودرو است، کلیک نمایید.

    و اما بعد از مشاهده دو مرحله قبلی دیتیلینگ متوجه خواهید شد با کمترین تغییر در خودرو و بدون تعویض قطعات و رنگ کردن بدنه و تنها با رسوب زدایی و تمیز کردن، ظاهر متفاوتی را ایجاد کرده اید. و حال نوبت به نهایی کردن کار در مرحله سوم دیتیلینگ رسیده است و بستری آماده برای این منظور محیا شده است.

    مرحله آخر پولیش بدنه خودرو و ایجاد لایه محافظ با مواد نانو سرامیک می باشد. در این مرحله از دیتیلینگ در ابتدا با چراغ ال ای دی تمام سطح بدنه بررسی می شود و میزان خط و خش موجود شناسایی خواهد شد. سپس با دستگاه ضخامت سنج رنگ و با توجه به نوع خودرو و سال کارکرد تمامی نقاط ضخامت سنجی شده و میزان لایه برداری مجاز بررسی می شود. این مرحله برای احیا رنگ خودرو بسیار اهیت دارد. ثبت ضخامت رنگ به جزییات فراموش نشود.

    در پولیشکاری پوشاندن نقاط حساس ماشین مانند قطعات از جنس استیل و کروم با نوار مخصوص دیتیلینگ و با دقت بالا بسیار اهمیت دارد. در صورت عدم پوشاندن، قطعات حساس در حین پولیش آسیب دیده و کار پرداخت را دشوار می نماید. توجه داشته باشید که استفاده از نور مناسب و بدون طیف رنگی و بصورت خطی در دیتیلینگ کمک بسیاری برای شناسایی قسمتهای آسیب دیده می نماید و همچنین در حین کار پولیشکار روی نحوه لایه برداری و پرداخت تسلط بهتری خواهد داشت.

    در مرحله پولیش بدنه خودرو انتخاب نوع و سایز دستگاه پولیشر بسیار اهمیت دارد. برای آشنایی بیشتر با نوع و تفاوت دستگاه پولیش اوربیتال و پولیشر روتاری روی این لینک کلیک نمایید. همچنین بسته به میزان خط و خش بدنه و ضخامت رنگ، نوع پولیش و میزان زبر بودن و نرم بودن پولیش نیز از نکات مهم در انتخاب دیتیلینگ کار می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پولیش بدنه خودرو می توانید روی این لینک نیز کلیک نمایید. سپس مرحله آخر انتخاب پد پولیش مناسب بر اساس میزان زبری و سایز دستگاه پولیش می باشد. در این لینک انواع پد پولیش معرفی می شود.

    پس از اتمام مراحل پولیشکاری بدنه با اندازه گیری میزان براقیت با دستگاه مخصوص تفاوت قبل و بعد کاملا مشخص می شود. در این مرحله زیر سازی بدنه کامل و جلوه مناسبی ایجاد شده است اما بدون لایه محافظ امکان آسیب رسیدن به بدنه کاملا محتمل می باشد. برای حفظ نتیجه کار از پوشش های نانو سرامیک بدنه و سرامیک شیشه استفاده می شود. گاهی این پوشش نانو سرامیک برای سالها از بدنه در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید.

    پوشش نانو سرامیک باعث براق شدن و ایجاد آبگریزی شیشه و بدنه خودرو می شود، همچنین در صورت اجرای صحیح این محصول و استفاده از برندهای معتبر نانو سرامیک از ایجاد خط و خشهای سطحی نیز جلوگیری می نماید. آشنایی با این محصول و انتظاراتی که از نانو سرامیک بدنه باید داشت را در این لینک مشاهده فرمایید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با روش اجرای مرحله سوم دیتیلینگ مربوط به پولیش بدنه و لایه محافظ نانو سرامیک روی لینک فیلم کلیک نمایید.

    توجه داشته باشید بعد از اجرا و اتمام تمامی مراحل دیتیلینگ با استانداردهای موجود، نگهداری از خودرو بعد از سرامیک برای افزایش طول عمر این محصول بسیار اهمیت دارد. از شستشوی بدنه با مواد غیر استاندارد و به روش سنتی در کارواشهای معمولی پرهیز نمایید. در صورت نیاز ریکاوری پوشش سرامیک نانو توسط افراد حرفه ای این کار صورت پذیرد و توصیه می شود برای انجام کلیه این امور آموزش دیتیلینگ لازم بوده و برای آشنایی با شرایط آموزش روی این لینک کلیک نمایید.

    نظر